Poseł Brynkus > Poseł > Praca w sejmie > PKP wprowadzi na stałe do rozkładu jazdy na trasie nr 117 pociąg dalekobieżny „Halny”?

PKP wprowadzi na stałe do rozkładu jazdy na trasie nr 117 pociąg dalekobieżny „Halny”?

Pytam Ministra Infrastruktury, czy istnieje możliwość wprowadzenia na stałe od letniego rozkładu jazdy PKP w czerwcu br. względnie od wprowadzenia rozkładu jazdy w na rok następny pociągu INtercity „Halny” na trasie nr 117. Jednocześnie sugeruję, że jeżeli takie przekierowanie „Halnego” z jakichś względów nie jest możliwe, proszę Ministra o rozważenie wprowadzenia na trasie nr 117 przynajmniej jednej pary pociągów dalekobieżnych o charakterze weekendowym czy turystyczno-sezonowym.

Wadowice, dnia 22 lutego 2018 roku

dr hab. Józef Brynkus
Poseł Na Sejm RP
poselbrynkus@gmail.com

 

Szanowny Pan
Andrzej Adamczyk
Minister Infrastruktury

 

I    N    T    E    R    P    E    L    A    C    J    A

w sprawie kursowania pociągu dalekobieżnego „Halny” (TLK w ramach oferty PKP Intercity S.A.) relacji Bydgoszcz Główna – Zakopane.

Pociąg dalekobieżny TLK „Halny” relacji Bydgoszcz Główna – Zakopane w części przebiegu swojej trasy w Polsce południowej kursować ma według dotychczasowego rozkładu jazdy trasą przez Bielsko-Białą i Żywiec do Suchej Beskidzkiej i dalej w stronę Zakopanego. W okresie od 21 kwietnia do 27 maja 2018 roku ze względu na remont linii kolejowej na odcinku Bielsko-Żywiec, pociąg ten skierowany ma zostać na linię kolejową 117 przebiegającą przez Kęty, Andrychów, Wadowice Kalwarię Zebrzydowską i Kalwarię-Lanckoronę do Suchej Beskidzkiej.

Niestety, w ślad za tym przekierowaniem nie poszły od razu działania pozwalające pasażerom na skorzystanie z możliwości zatrzymania pociągu na wymienionych stacjach, gdyż służby kolejowe odpowiedzialne za układanie rozkładu jazdy nie uwzględniły postojów pociągu na wymienionych stacjach. Dopiero niedawno udało się dzięki licznym interwencjom parlamentarzystów i samorządowców doprowadzić do wpisania przez PKP Intercity S.A. wspomnianych stacji do rozkładu jazdy. Umożliwi to wielu osobom z północnych zakątków Polski skorzystanie z okazji do odwiedzenia Papieskich Wadowic, zwiedzenia znanego Sanktuarium Maryjnego w Kalwarii Zebrzydowskiej czy choćby wycieczki w okolice budowanego Zbiornika Wodnego na Skawie w Świnnej Porębie oraz w Beskid Mały.

Faktycznie pociąg ten i tak będzie musiał mieć postoje na wspomnianej linii, choćby dla przepuszczenia pociągów nadjeżdżających z przeciwległego kierunku, ze względu na fakt, że wspomniana linia jest w części jednotorowa.

Ze względu na szerokie zainteresowanie – szczególnie w sezonie turystycznym – odwiedzaniem Wadowic jako miasta Św. Jana Pawła II, Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej czy turystyką w Beskidzie Małym, dla czego wspomniane stacje są najdogodniejszymi punktami wyjściowymi, proszę Pana Ministra o rozważenie możliwości stałego przekierowania pociągu dalekobieżnego „Halny” na wymienioną trasę nr 117, np. od wprowadzenia letniego rozkładu jazdy PKP w czerwcu br. względnie od wprowadzenia rozkładu jazdy w na rok następny.

Jeżeli takie przekierowanie z jakichś względów nie jest możliwe, proszę Pana Ministra o rozważenie wprowadzenia na trasie nr 117 przynajmniej jednej pary pociągów dalekobieżnych o charakterze weekendowym czy turystyczno-sezonowym, co niewątpliwie pozwoli zaspokoić oczekiwania wielu podróżnych – turystów i pielgrzymów, zmuszonych dotychczas do korzystania z innych form transportu

Z poważaniem
Poseł na Sejm RP
dr hab. Józef Brynkus

Fot. https: PKP Intercity/Ministerstwo Infrastruktury